Hogy növeltem meg a kapcsolati hálómat LinkedIn-en 51 százalékkal?

A korona vírus teljesen lenullázta a hagyományos kapcsolat építési lehetőségeket, ezért új megoldás után kellet néznem. Kifejezetten olyan platformot választottam, ami üzleti kapcsolat építésre lett kitalálva. Ebben a posztban elárulom, hogy növeltem meg a kapcsolati hálómat több mint a 1,5 szeresére! 

Miért a LinkedIn? 

Évek óta egyre többen és több helyen hangoztatják, hogy a különböző közösségi média felületeken visszaesett a bejegyzések organikus (azaz hirdetés nélküli) elérése. Ez egyaránt igaz az Instagram-ra és a Facebook-ra is, de az üzleti közösségi oldalnak is hívott LinkedIn-en még mindig remek eléréseket lehet elérni. 

A LinkedIn használatra kér lehetőség van: vagy a céges oldalát részesíti előnyben az ember, vagy inkább a saját profiljára posztol. Én balga módon az első lehetőséget választottam nagyjából egy évvel ezelőtt. De néhány napja Dallos Zoli-val konzultáltam a social médás megjelenésemmel kapcsolatban. Ő más módszert javasolt. Lássuk hát mi volt ez! 

Miért értékes a kapcsolati háló? 

Normál esetben üzleti találkozókon, kiállításokon tehát rendezvényeken tudsz a legegyszerűbben kapcsolatokat létesíteni. A korona vírus ezt a formáját a kapcsolati háló építésnek teljesen lenullázta. Ezzel tehát sem magam, sem pedig a Lean Control ismertségét nem tudtam személyesen építeni. 

Zoli javaslata (vagyis inkább bevett módszere) az volt, hogy a vele már kapcsolatban álló személyek ismerőseit jelölte meg és a megjelölésben küldött nekik egy üzenetet is. Az üzenetben pedig egy link lapult az általa készített interjúkhoz. 

Ez két dolog miatt hasznos, egyrészt, ha elfogadja a felkérést akkor lesz egy új kapcsolatod, másrészt ez egy win-win szituáció. Ezt úgy értem, hogy először én adok valami értékeset és nem kérek cserébe mást, mint, hogy egy közösségi oldalon egymás ismerősei (kapcsolatai, kontaktjai) legyünk. Harmadrészt pedig, ha tetszik neki, amit csinálok (akár a cikk, akár más bejegyzéseim) ebből létre jöhet egy üzleti kapcsolat. Negyedrészt, ha bármelyik LinkedIn-en megosztott bejegyzésemet lájlokja az el fog jutni az ő kapcsolataihoz is…  

Lássuk az üzenetet! 

Első körben megírtam a saját, személyre szabható üzenetemet: 

Kedves Gabriella, A kapcsolati hálóm bővítem és szeretném figyelmedbe ajánlani az legfrissebb cikkemet „4+1 tipp, hogy hatékonyabb legyen a raktárad” címmel: https://bit.ly/raktari-hatekonysag-noveles Remélem találsz benne hasznos gondolatokat! További sok sikert kívánok! Ákos 

A fenti üzenetben a nevet mindenkinél kézzel írtam át. Egyetlen egyszer tudom, hogy a benne lévő első névvel ment ki az üzenet, itt nem is kaptam semmilyen választ, vagy visszajelölést. Igen ám, de most jön a lényeges dolog! Ezt az üzenetet nem lehet random elküldeni mindenkinek. Valahogy szűrni kell, hogy kinek küldjem! 

Hogy keressek? 

A LinkedIn keresője nagyon jól paraméterezhető, az én esetemben első körben a webshop tulajdonosokra lőttem, ezért hát a webshop kulcsszóra kerestem rá. Ezek után a People gombbal személyekre szűrtem le a találatokat. Két dolgom volt még, a Connections-ben beállítani a “2nd” paramétert, azaz, hogy csak azokat lássam, akikkel már van közös ismerősöm. Illetve, hogy leszűrjem a Locations-ban Magyarországra a találatokat.

WOW! 853 találat olyan emberekhez akikkel van közös ismerősöm és van valami közük a webshop-okhoz!

Most már tehát csak azokat az embereket látjuk, akik Magyarországon élnek, van közös ismerősünk és a profiljuk tartalmazza a webshop szót. Ha a Connect gombra kattintunk akkor válasszuk az “Add a note” lehetőséget és máris van 300 karakterünk a személyre szabott üzenet beírásához. Esetemben ide került be a fenti sablon szöveg, illetve itt írtam át a benne lévő nevet. 

Milyen eredmények születtek? 

Napi szinten 20-25 embernek küldtem üzenetet egy héten keresztül, közben egy táblázatban rögzítettem, hogy milyen interakciók voltak: 

A bejelölt emberek közel 30%-a fogadta el a jelölést, ami ennél is érdekesebb, hogy az elfogadók (tehát nem a bejelöltek) mindössze 21%-a kattintott csak rá az üzenetben lévő linkre és összesen 11%-uk küldött válasz üzenetet.  

Az első egy hét után vártam egy hetet (közben nem küldtem ki új üzeneteket), ekkora a jelölések több mint 37%-át fogadták el, az elfogadók 22%-a kattintott rá a linkre a válasz üzenetek pedig 11% körül maradtak. 

Összességében azt kell mondjam az akció sikeres volt, sőt tovább is fogom folytatni heti szinten más és más célcsoporttal és más és más cikkekkel. Próbáld ki te is, nézd meg nálad milyen eredmény születik és dönts a saját statisztikád szerit neked megér e ez napi pár percet! 

Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on facebook
Facebook
Scroll to Top